Thursday, September 29, 2011

Wonderful Tonight - Contest Once Upon A Time My Love Story


Nama: Nur Hidayah
Hadiah yang korang pilih: 1 purse Beast + 1 button badge Beast (boleh pilih bias) [Gikwang]
Nama bias: Gongchan , SeungGi
Lagu pilihan : Wonderful Tonight - B1A4
Tempat yang korang pilih: Seoul .
Cerita : 743 patah perkataan .


. . . . . . . . . . . . . 

It so wonderful tonight
Come back to me now 
Once upon a time...

Tik tik tik tik , jam di tanganku berdetik . "Haishh , manalah mamat ni ? penat aku tunggu kau , nak cari gaduh ni " aku mengomel sendiri di tempat duduk aku . Hyung Seok . Itulah budak lelaki yang paling jahat dalam dunia ni . Tidak sah kalau sehari tidak bergaduh dengan aku . Ada sahaja something yang dia nak pertikaikan jika satu ayat keluar dari mulut aku . Tapi , aku dah lali sangat dengan perangai dia tu . Lagi-lagi , kami berada dalam kelas yang sama , duduk meja sebelah pulak tu!

Tapi , rupanya pada hari tersebut dia mula tidak hadir ke sekolah . Hinggalah setahun berlalu , aku mula rasa jarak kami sangat jauh.Masa tu aku rasa kitorang tidak akan bertemu lagi ...

Setahun selepas itu , kami bertemu semula di KyungHee University Neo Medical Center,  Gangdong,Seoul..

"Ji Hyun !" aku terdegar sesorang memanggil aku dari arah bertentangan . "Eh , Hyung Seok?! Tak.. kenapa awak ada dekat sini?" aku tercengang . "Hahaha , memang betullah awak! Terima kasih abang ! Saya dah jumpa dia !"Hyung seok terus memeluk aku dengan erat . " Eii , malu lah , orang pandang, eii , Hyung seokk ~" 

" Jihyun , ingat lagi tak masa kita selalu bergaduh dulu ? kelakar lah bila saya ingat semula , haha" 
mungkin sebab sudah lama tidak berjumpa , kami kurang bergaduh dan sudah menjadi kawan lama yang rapat . Kami berborak panjang di taman hospital tersebut .
Mulai hari itu , aku selalu melawat Hyung Seok . Dia bersikap peramah dan ceria , jauh perbezaan dengan Hyung Seok yang aku kenal sebelum ni . Hyung Seok menghidap penyakit serius sehingga terpaksa duduk di hospital untuk mendapatkan rawatan yang berterusan .Semasa tengah berbual di katilnya .. "Hmm , boringlah . Bila awak boleh sekolah balik ? Sebenarnya , apa penyakit awak yang macam serius sangat tu ? aku tertanya-tanya sambil buat puppy eyes . "Aku cuma tahu yang denyutan jantung aku boleh berhenti tiba-tiba je . Doktor kata sebab jantung saya ni lemah . My Brother pun meninggal sebab disease  nie jugak ." dia mengeluh . "Maknanya awak akan mati bila-bila sahajaa...?" aku mula sebak . "Heyy heyy , janganlah menangis ! Bende ni tak seteruk yang kau sangka lahh ~ " dia senyum padaku sambil mengesatkan air mata yang berbutir-butir jatuh di pipiku. Aku mula merasa yang aku sudah jatuh cinta pada dia . Cara dia layanku sangat berbeza dengan dulu .

Malam esoknya..

Hyung Seok nampak letih,aku mula bimbang dengan keadaannya . Dia kata itu perkara biasa dan melarang aku beritahu doktor . Sehari sebelum abangnya meninggal , dia kata bila mati , roh seseorang itu akan jadi bintang di langit . "Ji Hyun , boleh awak temankan saya ke satu tempat" fikiran aku terganggu seketika . Aku hanya mengangguk sambil mengukir senyuman pada dia .

"Hyung Seok , buat apa kita naik ke bumbung atas ni ?" sambil itu aku memapah Hyung Seok yang nampak keletihan itu . "Malam ini newspaper ada kata malam ini ada hujan bintang siarah." dia berkata dengan nada yang agak perlahan . Tidak tahu kenapa hatiku mula gelisah .

"Lepas abang aku meninggal , saya masuk hospital . Saya pernah menyatakan hasrat dekat bintang supaya dapat berjumpa dengan awak lagi...Bila kita bertemu semula hari tu , saya yakin yang abang saya bawa awak datang ke sini"dia meletakkan tangannya di bahuku . "Saya tidak percaya.Awak tipulahh !" aku enggan percaya katanya kerana selama ini aku selalu bergaduh dengannya . "Ya lahh , aku gurau je . Senyumlah sikit..hmm , saya letihlah , biar saya tidur kejap sebelum hujan bintang siarah turun . Tak perlu cakap apa-apa , cuma.. berada di sisi saya je" dia menyandarkan kepalanya di bahu aku . 

"Hyung seok , hyung seok , itu , bintang turun . Hyung seokk ~~ " aku memanggilnya . Tapi malangnya dia mula rebah ke ribaku perlahan-lahan tanpa menyaut kata-kataku . "Hyung Seok , saya betul-betul sukakan awak selama ni . Janganlah tidur lagi..oppa , saranghae" . Hyung Seok sudah tidur , tetapi kali ini dia tidak mungkin terjaga lagi . Tangannya tertulis beberapa patah perkataan yang mengatakan , " Ji Hyun , saranghae ~ It's wonderful tonight" aku menangis dan tidak akan melupakan saat itu...di bawah hujan bintang...ia merupakan jarak paling dekat antara aku dengan dia dan juga paling jauh selama-lamanya . It's the most wonderful night tonight because someone tell it to me , tell me that HE LOVE ME. I wish he's still alive now . It so wonderful tonight Come back to me now~

No comments:

Post a Comment